Doet de verwarming het niet meer of komt er ineens geen warm water uit de kraan? Niets is zo vervelend als een CV-ketel storing. Een storing aan je CV-ketel vraagt dan ook om een snelle oplossing.
Geeft jouw CV-ketel een storing aan? Gelukkig is CV Ketel Service expert in elke CV-ketel. Hieronder vind je de meest voorkomende storingen en oplossingen van NEFIT, Vaillant, Remeha, Intergas, Bosch en ATAG ketels. Staat jouw storing hier niet tussen? Kijk dan verder op de storing pagina van jouw CV ketelmerk. Hier hebben wij alle storingen en oplossingen voor je samengebracht. Let op! Probeer nooit zelf onderhoud of reparaties te doen aan je CV-ketel! Laat dit doen door één van onze experts.
Hieronder hebben wij de meest voorkomende storingen per merk opgesomd. We vertellen je wat de storing betekent en hoe deze op te lossen is. In sommige gevallen werkt de CV-ketel nog gedeeltelijk maar in extreme situaties kan het voorkomen dat de CV-ketel helaas helemaal niet meer werkt. Van deze problemen en storingen wil je zo snel mogelijk af zodat je weer van de verwarming en warm water kunt genieten. CV Ketel Service helpt je hier mee.
De meest voorkomende Nefit storingen hebben wij hieronder voor je op een rij gezet.
Een 2E storing is over het algemeen goed op te lossen. Deze storing geeft namelijk aan dat de waterdruk in de ketel te laag is. De waterdruk moet gecontroleerd worden en waar nodig moet de ketel bijgevuld worden. Na het bijvullen moet de CV-ketel herstart worden. Wanneer dit gelukt is, is de storing opgelost en werkt de ketel weer.
2F, 2L en 2P storingen van Nefit ketels geven aan dat er een afwijkende temperatuur gemeten wordt. Het kan zijn dat de radiatoren niet voldoende openstaan of dat de radiatoren ontlucht moeten worden. Dit zou de storing moeten verhelpen.
De 4C storing van de Nefit ketels betekent dat de sensoren in de CV-ketel een te hoge temperatuur meten. De waterdruk in de ketel moet gecontroleerd worden en waar nodig aangevuld. Het kan ook verstandig zijn om de radiatoren open te zetten. Zo kan de CV-ketel zijn warmte kwijt.
Ervaar je een probleem met je Nefit CV-ketel, waarbij de storingscode 6A wordt weergegeven? Dit duidt op een tekortkoming in de vlamstroom tijdens het ontstekingsproces. Een mogelijke snelle oplossing is het resetten van de ketel, waardoor deze wellicht weer correct functioneert. Echter, het is belangrijk te beseffen dat een reset slechts een voorlopige oplossing biedt. Uiteindelijk is het essentieel dat een gekwalificeerde technicus jouw CV-ketel inspecteert.
Deze storing is op te lossen door de waterdruk in de CV te controleren. Door deze bij te vullen en te herstarten zou de storing opgelost moeten zijn.
Staat de storing hier niet tussen? Je vindt alle storingen, uitleg en oplossingen op deze NEFIT-pagina.
De meest voorkomende Vaillant storingen en belangrijkste foutcodes vind je hieronder.
Deze foutcode of storing kan een aantal oorzaken hebben. Het kan zijn dat de waterdruksensor en/of de pomp kapot is. Lucht in de CV-installatie of te weinig water kunnen ook een oorzaak zijn van de F75 foutcode.
Draai de helft van alle radiatoren open en herstart de ketel. De code moet als het goed is verdwenen zijn. Is dat niet het geval? Controleer de waterdruk en vul waar nodig bij tot 1,8 bar en ontlucht de ketel.
Bij deze storing kan het zijn dat de NTC-stekker niet is aangesloten of los is. De NTC-stekker is een onderdeel speciaal voor Vaillant ketels. Deze kan ook defect zijn. Controleer de stekker of schaf waar nodig een nieuwe aan. Hier helpen wij natuurlijk ook graag mee.
De F20 code staat voor een massaverbinding van de kabelboom die naar de CV-ketel loopt, die herstelt moet worden. De aanvoer- of retour sensor kan hierbij ook toe zijn aan vervanging. Ons advies is om hier niet zelf mee aan de slag te gaan. Bel ons direct en onze expert helpt je verder.
Staat de storing hier niet tussen? Op de Vaillant storing pagina vind je alle Vaillant foutcodes & bijbehorende oplossingen. Liever een specialist inschakelen? Wij staan voor je klaar!
De meest voorkomende Remeha storingen en belangrijkste foutcodes vind je hieronder.
De Remeha Avanta E5 storing betekent dat er na 5 startpogingen geen vlam is ontstaan. Probeer als eerste 3 seconden op de R-toets te drukken. Geeft het display nog steeds de storing E5 aan? Lees dan verder. De Remeha Avanta E5 storing kan verschillende oorzaken hebben.
Bij Remeha Avanta storing E5 adviseren wij om niet zelf de storing te verhelpen, maar om contact met ons op te nemen.
De Remeha Quinta 04 storing betekent dat temperatuur van de warmtewisselaar te hoog of te laag is. Reset de CV-ketel door 3 seconden de R-toets ingedrukte te houden. Doet de CV-ketel het nog steeds niet? Dan is de kans aanwezig dat de branderautomaat defect is. Neem contact met ons op. Bel ons op 085 0607023, wij zijn 24/7 bereikbaar.
De F203 foutmelding betekent dat er een communicatiefout tussen de Remeha iSense thermostaat en CV-ketel is. De Remeha iSense is een OpenTherm modulerende thermostaat. Een OpenTherm thermostaat haalt zijn voeding uit de verbinding met de CV-ketel. Er kunnen hier een aantal oorzaken spelen bij deze storing:
Wij adviseren bij deze melding altijd een CV-monteur van CV Ketel Service langs te laten komen. Neem contact met ons op. Bel ons op 085 0607023, wij zijn 24/7 bereikbaar.
Aan alle Remeha storingen hebben wij een aparte Remeha storingen pagina geweid. De meeste storingen komen voor bij de Remeha Avanta, Remeha Calenta, Remeha Quinta of algemene Remeha ketels.
De meest voorkomende Remeha storingen en belangrijkste foutcodes vind je hieronder.
Intergas storing 6 betekent dat er een detectiefout is met de vlam van de ketel.
Ontsteekunit of ontsteekkabel
Als de ontsteekunit of ontsteekkabel defect is, dan kan er geen verbranding gestart worden. In dit geval dient de ontsteekunit en/of ontsteekkabel vervangen te worden. Neem hiervoor contact op met CV Ketel Service.
Branderautomaat
Als de branderautomaat niet meer naar behoren werkt, dan dient de gehele branderautomaat vervangen te worden. Ook is er voor sommige Intergas ketels een vervangingsset beschikbaar voor de branderautomaat.
Ontsteekpen
De ontsteekpen kan ook aan vervang toe zijn. Intergas storing 6 kan hierdoor ook veroorzaakt zijn.
Intergas storing 8 betekent bij de meeste CV-ketels dat er een probleem is met de ventilator. Nog specifieker: de ventilatortoerental is incorrect. Mogelijk oorzaken zijn dat de ventilator aanloopt. Ook kan de bedrading tussen de ventilator en de mantel een oorzaak zijn. In 95 % van de gevallen dient hierbij de ventilator vervangen te worden. Neem hiervoor contact op met CV Ketel Service.
Ook voor alle Intergas storingen hebben wij een aparte pagina opgezet. Hier vind je de info over:
De meest voorkomende modellen van Bosch CV-ketels zijn:
Bosch Gaz 7000 W ZSC: 24-3 MFA, 35-3 MFA, 24-3 MFK;
Bosch Gaz 7000 W ZWC: 24-3 MFA, 28-3 MFA, 35-3 MFA, 24-3 MFK, 28-3 MFK;
Bosch Gaz 6000 W WBN 6000-24C RN;
Bosch Eurostar ZWE: 24-4 MFA, 28-4 MFA, 24-4 MFK;
Bosch Eurostar ZSE: 24-4 MFA, 24-4 MFK.
De storingen die bij deze modellen het meeste voorkomen hebben wij hieronder voor je op een rijtje gezet. Benieuwd naar alle storingen en oplossingen? Wij hebben een complete pagina met alle Bosch storingen voor jou samengevoegd.
Bij deze storing is er uitstoot van rookgassen op de verbrandingskamer. Het kan zijn dat er vuil opgehoopt is op de warmtewisselaar. Wanneer dit verwijderd is, is het probleem meestal opgelost.
Deze storing betekent dat de warmwatertemperatuursensor niet goed geïnstalleerd is. Door de installatielocatie te controleren, de sensor te verwijderen en koelpasta toe te voegen zou het probleem opgelost moeten zijn. Wij adviseren om hier één van onze experts naar te laten kijken.
Wanneer de ketel uit staat, wordt er een vlam gedetecteerd bij deze foutcode. In dit geval kun je de volgende stappen ondernemen of laten aanpakken door één van onze experts:
Staat de storing hier niet tussen? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.
Er zijn verschillende ATAG ketels. Het gaat hierbij om de ATAG i-serie, ATAG e-serie, ATAG q-serie, ATAG a-serie, ATAG Zone serie.
De C105 storing betekent dat de CV-ketel automatisch gaat ontluchten, dit duurt ongeveer 7 minuten. Het kan zijn dat de ketel van het stroom is geweest door een stroomstoring bijvoorbeeld. In de meeste gevallen lost de storing zichzelf op. Is dit niet het geval? Geef ons een belletje, we komen er zo snel mogelijk aan!
Wanneer je ketel de C133 storing aangeeft, controleer dan of de gaskraan bij de ketel open staat. Het kan zijn dat er lucht in de gasleiding zit. De ketel moet een aantal keer gereset worden om het probleem op te kunnen lossen. Geeft de ketel nog steeds de storing, ook na het resetten? Dan moet je deze ontluchten en waar nodig aanvullen. Heb je hierover vragen? Bel ons op: +31 (0) 85 0607023.
De C151 storing is eenvoudig op te lossen. Door de radiatoren zo veel mogelijk open te draaien en de ketel te resetten lost het probleem zich in veel gevallen op. Is dit niet het geval? Wij helpen je van de storing af!
Deze, en alle andere ATAG CV-ketel storingen vind je op onze ATAG storingen pagina.
Door preventief CV-ketel onderhoud uit te laten voeren voorkom je storingen en problemen in de toekomst. Laat je CV-ketel daarom onderhouden door CV Ketel Service!
Is je ketel toch niet te redden? Dan is een reparatie onvermijdelijk. Bekijk onze tarieven of bel ons om direct antwoord te krijgen.
Onze deskundige monteurs komen vandaag nog bij je langs om jouw CV-ketel te repareren. Door onze ervaring kunnen we snel zien wat er aan de hand is. Bel ons en je zit er snel weer warmpjes bij!